By Sandra Morticia Zschiesche

Die Arbeit widmet sich dem Phänomen company Cultural accountability und seiner Bedeutung für das Handlungsspektrum von Kulturorganisationen in Deutschland. Dabei wird herausgearbeitet, wie Kulturakteure, die unter dem verstärkten Druck zur Drittmittelakquise stehen, institutionelle Arbeit erfolgreich zur Sicherung ihrer Existenz und als Nachweise ihrer Exzellenz nutzen können. Die examine zeigt, dass die Anforderungen aus mehr als „nur“ der Akquise von zusätzlichen Geldern bestehen, sondern sich mehrdimensional auf unterschiedlichen Ebenen identifizieren lassen. Insbesondere durch den Journalismus kann die Bedeutung von „guter“ CCR wesentlich mitgeprägt werden.

Show description

Read or Download Kulturorganisationen und Corporate Cultural Responsibility: Eine neoinstitutionalistische Analyse am Beispiel der Festivalregion Rhein-Neckar PDF

Best cultural books

Oceanic Mythology

With 28 illustrations, this is often an anthropological research of Oceana, with chapters protecting Polynesia, Melanesia, Indonesia, Micronesia, and Australia. "IN the next pages we will search to provide an summary of the mythology of the Oceanic peoples. even if definite elements of the mythic procedure of this sector, in addition to the myths of separate parts of it, were handled via others, the current author doesn't be aware of of any fresh endeavour to collect all on hand fabrics from the total sector, or to debate the connection of the mythologies of some of the parts of Oceania to each other, and to the adjoining lands.

Workers, capital, and the state in British Columbia: selected papers

This choice of essays deals a entire exam of the operating classification adventure in British Columbia and comprises crucial history wisdom for an figuring out of latest family among executive, labour, and staff. It treats employees’ courting to the province’s source base, the commercial function of the nation, the constitution of capitalism, the labour marketplace and the impact of ethnicity and race on classification kin.

Anthropological Perspectives on Intangible Cultural Heritage

A decade after the approval of the UNESCO 2003 conference for the Safeguarding of Intangible Cultural background (ICH), the idea that has won broad recognition on the neighborhood, nationwide and foreign degrees. groups are spotting and celebrating their Intangible history; governments are devoting vital efforts to the development of nationwide inventories; and anthropologists and execs from assorted disciplines are forming a brand new box of research.

Japanese Cultural Policies in Southeast Asia during World War 2

With the impressive exception of the japanese application for instructing Southeast Asian scholars in Japan, the occupying forces didn't make an influence at the region's tradition. discovering themselves masters of a massive new empire, the japanese have been hampered by means of their lack of information or admire for Southeast Asian languages and cultures, and accordingly fell again on a coverage of 'Japanization' of the topic populations.

Extra info for Kulturorganisationen und Corporate Cultural Responsibility: Eine neoinstitutionalistische Analyse am Beispiel der Festivalregion Rhein-Neckar

Example text

Vorstandsebene entschieden wird und/oder die Inhaber selbst als Geber privat aktiv werden. Sie sind also die wichtigsten Adressaten für Kulturorganisationen. Der Vollständigkeit halber seien noch die Zuwendungen an die Kultur in Form von privaten Spenden erwähnt, die eine besondere Relevanz haben. So stellte die Enquete Kommission in ihrem Spendengutachten (vgl. ) über eine Hochrechnung der steuerlichen Abgaben fest, dass 2001 die Summe der privaten Spenden für die Kultur (673 Mio. Euro) das Spendenvolumen von Unternehmen (208 Mio.

Der staatlich geförderte Kulturbereich umfasst Theater und Musik (35,4%), Museen (18%), wissenschaftliche und nicht wissenschaftliche Bibliotheken (15,1%), Auswärtige Kulturpolitik und Sonstige Kulturpflege (13%), Denkmalschutz und -pflege (5,5%), Kunsthochschulen (5,4%) sowie die Verwaltung für Kulturelle Angelegenheiten (4,1%). Ein Blick auf die Verteilung nach Kulturbereichen und Körperschaftsbereichen zeigt, dass die Förderung der Kulturbereiche nicht gleich zwischen Bund, Ländern und Gemeinden verteilt ist.

Abb. 2 und FASPO Sponsor Visions 2012: 19). Auf eine sogar abnehmende Tendenz im Kultursponsoring weisen die Ergebnisse der Studie „Sponsoring Trends“ hin. Verteilte sich das Budget der befragten Unternehmen, die Sponsoring betreiben, 1998 noch zu 26,3% auf Kultursponsoring, lag der Anteil 2010 nahezu stetig sinkend bei 18,2% und 2012 bei 18,5% (siehe Abb. 3). Es scheint, als ob die Abnahme des Kulturengagements einher geht mit der Zunahme des Bildungssponsoring (Sponsoring Trends) bzw. dem PublicSponsoring (Sponsor Visions).

Download PDF sample

Download Kulturorganisationen und Corporate Cultural Responsibility: by Sandra Morticia Zschiesche PDF
Rated 4.51 of 5 – based on 38 votes